نصب سیستم عامل از طریق کنسول

تاریخ انتشار ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
نویسنده محسن حسینی
دسته بندی مدیریت سرور
بازدید 620

دسترسی کنسول به چه صورت است؟

دسترسی دایمی به iLO برای تمامی سرورهای اختصاصی در وی ام پارس ارایه میشود که از طریق آن میتوانید اقداماتی از قبیل مانیتورینگ سخت افزار، دسترسی به کنسول، تعویض سیستم عامل، خاموش و روش کردن سرور و ... را انجام دهید. اطلاعات مورد نیاز جهت دسترسی به iLO در پورتال کاربری شما موجود است و میتوانید از طریق منوی سرویس های من بر روی سرور اختصاصی مورد نظر کلیک کنید و در تب دسترسی کنسول اطلاعات مورد نیاز را مشاهده کنید. طبق آموزش موجود در این قسمت میتوانید به کنسول تحت وب iLO دسترسی پیدا کنید.

صفحه ورود به iLO

ilo login

 

پس از ورود در داشبود و در قسمت Remote Console بر روی گزینه HTML5 کلیک کنید:

ilo console

کنسول سرور به اینصورت برای شما نمایش داده میشود:

ilo console

بعد از اینکه موق به باز کردن کنسول شدید میتوانید فایل iso سیستم عامل مورد نظر خود را از طریق Virtual Media به سرور متصل کرده و سیستم عامل جدید را نصب کنید.

برای انتخاب فایل میتوانید از آدرس http://dl.vmpars.net اقدام کنید:

برای مثال از قسمت Linux توزیع Debian را انتخاب میکنیم و فایل های مربوط به نسخه های ۹ و ۱۰ را مشاهده میکنید. بر روی نسخه ۱۰ راست کلیک کرده و Copy Link Address را انتخاب میکنید:

dl.vmpars.netدر ادامه از منوی iLO گزینه Virtual Media را انتخاب میکنید و در صفحه جدید آدرس فایل iso را در قسمت Image URL کپی میکنید و دکمه Insert Media را کلیک میکنید. هم اکنون فایل ایزو در سرور مونت شده و آماده نصب سیستم عامل است:

ilo virtual media mount

اگر از نصب سیستم عامل و حذف اطلاعات مطمئن هستید دکمه Server Reset را کلیک کنید تا سرور ریبوت شود و در ادامه میتوانید مراحل نصب سیستم عامل را طی کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به وی ام پارس می باشد. نماد اعتماد الکترونی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید